مهندسی عمران Civil Engineering | آموزش و دانلود PDF | AutoCAD , Etabs ,SAP2000

آموزش حامع مباحث مهندسی عمران و سازه | آموزش نرم افزارهای AutoCAD , Etabs ,SAP2000

مهندسی عمران Civil Engineering | آموزش و دانلود PDF | AutoCAD , Etabs ,SAP2000

آموزش حامع مباحث مهندسی عمران و سازه | آموزش نرم افزارهای AutoCAD , Etabs ,SAP2000

برای اعمال بار گسترده خطی و نقطه ای بر روی یک المان سطحی چند راه زیر را می‌توان پیشنهاد داد:
1- در صورتی که بخواهیم بارهای متمرکزی بر روی المان سطحی المان نمایید، آن را مشبندی نموده (از مسیر Edit > Mesh Areas) و در محل مش‌های ایجاد شده، بارهای نقطه‌ای را اعمال می‌نماییم. برای این کار باید گره‌های ایجاد شده در حین مشبندی را انتخاب و از مسیر Assign > Point Load بارهای نقطه‌ای را اعمال می‌نمایید. توجه شود که نوع المان سطحی در این حالت باید Shell باشد. در غیر استفاده از المان Membrane به سبب نداشتن رفتار خارج از صفحه، برنامه خطای عددی می‌دهد.
2- برای اعمال بار گسترده #خطی، می‌توان در جایی که می‌خواهیم بار گسترده را اعمال نمایید و تیری وجود ندارد (مثل لبه بالکن‌های سازه) یک المان از نوع None ایجاد نموده و بارهای گسترده خطی را بر آن اعمال می‌نمایید. انتقال بارها در دو انتهای المان خطی مدل شده که دارای هیچ مقطعی نیست صورت می‌گیرد.
3- برای اعمال بار گسترده خطی، می‌توان در جایی که می‌خواهیم بار گسترده را اعمال نمایید تیر با مقطع ضعیف (مثل یک مقطع مربعی با ابعاد 2 در 2 سانتیمتر) ایجاد و بر روی آن بار اعمال نمود. این مقطع دارای مقطع قابی بوده ولی به خاطر کوچک بودن ابعاد مشارکتی در سختی جانبی نخواهد داشت. در این حالت می‌توان بارهای گسترده خطی غیر یکنواخت نیز اعمال نمود. در کلیپ زیر این مورد نشان داده شده است.
 
 
منبع: کانال دکترعلیرضایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی