مهندسی عمران Civil Engineering | آموزش و دانلود PDF | AutoCAD , Etabs ,SAP2000

آموزش حامع مباحث مهندسی عمران و سازه | آموزش نرم افزارهای AutoCAD , Etabs ,SAP2000

مهندسی عمران Civil Engineering | آموزش و دانلود PDF | AutoCAD , Etabs ,SAP2000

آموزش حامع مباحث مهندسی عمران و سازه | آموزش نرم افزارهای AutoCAD , Etabs ,SAP2000

مونیتورینگ گود ساختمانی : Monitoring
پیشبینی تغییرشکلها یکی از اساسی ترین موارد لازم در طراحی سیستم پایدارکننده در کنار پایداری کلی گود می باشد. پیش بینی تغییرشکل ها میتواند بر اساس تخمینهای حاصل شده برای انواع خاکها در آیین نامه ها و یا با استفاده از
روشهای عددی پیش بینی گردد. داده های اولیه در روشهای عددی بر اساس تخمین سختی خاک و تنش های برجای محل با استفاده از آزمایشاتی نظیر آزمایش نفوذ استاندارد، آزمایش بارگذاری صفحه و .. صورت میگیرد. پارامترهای سختی خاک بایستی بر اساس داده های حاصل از مونتیورینگ در محل مقایسه شود. در نتیجه، مونیتورینگ در طول و بعد از ساخت و ساز باید انجام گیرد تا از کارآیی سیستم طراحی شده اطمینان حاصل گردد.

بدست آوردن تغییرشکلهای روی داده بر اساس پلان سیستم مونیتورینگ در محل جهت اهداف زیر مورد بررسی قرار گیرد:
اطمینان از پایدرای و ایمنی گود در طول دوره ساخت و ساز بدست آوردن تغییرشکل های روی داده در طی مراحل ساخت و ساز و مقایسه آن با نتایج حاصل از روشهای عددی و صحت سنجی و در صورت لزوم بهینه کردن طرح.
آشنایی بیشتر رفتار سیستم بلوک و مهاری و تهیه یک مرجع مناسب برای طرح های بعدی سیستم گودبرداری به این روش.
مشاهده و بررسی ترک های رخ داده در زمین و علائم دیگر تخریب در سطح زمین و عقبتر از سطح دیوار، نظارت روزانه در طول ساخت و در صورت نیاز نصب وسایل اندازه گیری ترکها و اتخاذ آن در اصلاح طرح. جابجایی ها و تغییرشکل های ناحیه ای یا آسیب های وارد بر پوشش دیوار از طریق مشاهدات مستقیم توسط ناظر و از طریق وسایل نصب شده نظیر خط کش های اندازه گیری ترکها.

محل برداشت و کنترل نقشه برداری جهت کنترل دیواره گود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی