مهندسی عمران Civil Engineering | آموزش و دانلود PDF | AutoCAD , Etabs ,SAP2000

آموزش حامع مباحث مهندسی عمران و سازه | آموزش نرم افزارهای AutoCAD , Etabs ,SAP2000

مهندسی عمران Civil Engineering | آموزش و دانلود PDF | AutoCAD , Etabs ,SAP2000

آموزش حامع مباحث مهندسی عمران و سازه | آموزش نرم افزارهای AutoCAD , Etabs ,SAP2000

رنگ آمیزی سوله

مهندس علیرضا خویه | | ۰ نظر

 هنگام رنگ آمیزی سوله به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

سوله سازه ای فلزی با سقف شب دار و دهانه ای بزرگ است و برای تأمین مراکز تولیدی، فروشگاه ها، سالن های ورزشی و انبارها مورد استفاده قرار می گیرد. برای مراقبت از سازه های فلزی و جلوگیری از خردگی باید تمام سطوح سازه را رنگ آمیزی کنیم. از مهم ترین نکاتی که هنگام رنگ آمیزی سازه های فلزی باید به آن توجه کنیم این است که سازه های فلزی در سال اولی که در مجاورت هوا قرار می گیرند و تولید می شوند در معرض زنگ زدگی بیشتری نسبت به سال های بعد قرار دارند بنابراین باید به رنگ آمیزی سازه های فلزی در شروع فعالیت توجه ویژه ای داشته باشیم.

چند نکته مهم دیگر هم است که هنگام رنگ آمیزی سوله ها باید رعایت شود و در ادامه به صورت جزئی تر با این نکات آشنا می شویم.
قبل از شروع رنگ آمیزی تمام سطوح را باید کاملا تمیز، خشک و آماده کنیم، طوری که برای اعمال رنگ اسکلت فلزی شرائط مناسبی داشته باشد، همچنین نقاشی و رنگ کاری بهتر است در هوای سرد و رطوبت زیاد انجام نشود. نکته دیگری که وجود دارد این است که قسمتی از آهن آلات که در داخل دیوار قرار می گیرند به مرور زمان پوسیده می شوند و از بین می روند، بنابراین بهتر است قبل از اقدام به دیوار چینی و حتی قبل از نصب سازه، تمام سطوح سازه و آهن آلات را ضد زنگ بزنیم.

ضخامت مناسب رنگ روی پوشش های صنعتی بسیار مهم می شود. ضخامت پوشش با توجه به استانداردها و کاربری تجهیزات مختلف متغیر می باشد. در هنگام رنگ کاری باید به ضخامت رنگ سازه توجه ویژه ای داشت. نکته بعدی نوع رنگی است که برای رنگ آمیزی سوله ها مورد استفاده قرار می گیرد که در اکثر موارد از رنگ هایی که از رزین های اپوکسید و پلی ارتن برای تولید آنها استفاده شده است مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ های اپوکسید و پلی ارتن مقاومت بسیار بالائی در برابر اشعه ماوراء بنفش و نور خورشید دارند. این رنگ ها همچنین در مقابل مواد شیمیایی، مواد اسیدی و بازی مقاومت بسیار بالائی از خود نشان می دهند و همچنین خاصیت ضربه پذیری وتحمل ضربه بسیار بالائی دارند. رنگ های دیگری هم است که با توجه به سفارش مشتری و بر حسب نیاز پروژه مورد استفاده قرار می گیرد مثل رنگ های روغنی. آخرین موردی که باید به آن اشاره کنیم رعایت موارد ایمنی هنگام رنگ آمیزی سوله ها و سازه های فلزی است. همانطور که می دانید سوله ها و سازه های فلزی ارتفاع خیلی زیادی دارند بنابراین هنگام رنگ آمیزی و نقاشی این سوله ها باید حتما موارد ایمنی را کاملا رعایت کنیم. در پایان باید بگویم گروه نقاشی ساختمان نوین آریا با سال ها تجربه در زمینه نقاشی ساختمان های مسکونی و صنعتی آمادگی دارد برای رنگ آمیزی سوله و مراکز صنعتی با شما عزیزان همکاری داشته باشد و شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی