مهندسی عمران Civil Engineering | آموزش و دانلود PDF | AutoCAD , Etabs ,SAP2000

آموزش حامع مباحث مهندسی عمران و سازه | آموزش نرم افزارهای AutoCAD , Etabs ,SAP2000

مهندسی عمران Civil Engineering | آموزش و دانلود PDF | AutoCAD , Etabs ,SAP2000

آموزش حامع مباحث مهندسی عمران و سازه | آموزش نرم افزارهای AutoCAD , Etabs ,SAP2000

بار زنده در مهندسی پل

مهندس علیرضا خویه | | ۰ نظر

- بار زنده
طراحی پلهای راه شوسه باید به نحوی صورت گیرد که پل برای کلیه وسایل نقلیه ای که احتمالا" از روی آن عبور خواهند کرد مطمئن و ایمن باشد . چون طراح دقیقا" نمیداند چه ماشین هایی در آینده از روی سازه عبور می کنند و همچنین عمر سرویس دهی نیز معلوم نیست و از این رو برای حصول اطمینان بیشتر مقاومت سازه کمی بیشتر در نظر گرفته می شود.
لازم به ذکر است که در بعضی حالات لازم است با وضع مقررات راهنمایی از عبور وسایل نقلیه بسیار سنگین از روی بعضی از پلها جلوگیری شود .
بدلیل تغییرات زیادی که در وزن و فاصله محورهای وسایل نقلیه وجود دارد ، آئین نامه های پلسازی تعدادی بار استاندار به قرار زیر را برای طرح پلها پیشنهاد میکنند :
1- بار کامیون با کامیونهای استاندارد با وزن و ابعاد معلوم .

2- بار گسترده هموار همراه با یک یا دو بار متمرکز که در عمل بیانگر وضعیتی است که تمام دهانه پل در اثر ترافیک مملو از وسایل نقلیه معمولی گشته و احیانا" یک یا دو محور سنگین تر در میان آنها وجود داشته باشد.

3- بار تانک ارتشی استاندارد که به منظور احتمال عبور تانک ارتشی از روی پل درنظر گرفته می شود .

4- بار چرخ منفرد با وزن معلوم که برای طرح موضعی قسمتهای نازک عبورگاه به کار برده می شود .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی